HOGANS

CPTZ ontwikkelde het logo en huisstijl elementen voor het E-commercebureau Hogans Agency.

Schetsen

In het voortraject zijn er meerdere grafische vignetten geschetst, en een basis gelegd met het begin kapitaal van het bedrijf.

Begin kapitaal

Door de letter H op een pixel grid te leggen is de grondlegger gevormd voor het nieuwe logo.

Het logo

Waar de gepixelde letter H samen komt met de typografie van de bedrijfsnaam. Het logo ligt op een kader zodat het op elke ondergrond geplaatste kan worden.

Stijlelementen

Verschillende huisstijldragers zoals mobiel wallpapers, visitekaartjes en avatars krijgen extra stijlelementen. (zoals bijvoorbeeld de pixel patroon achtergronden).

Call to actions

In het huisstijl handboek zijn buiten kleuren, typografie, en logo gebruik ook call to actions meegenomen voor website gebruik.

Hues

CPTZ deed ook onderzoek welke kleurverlopen goed werken binnen de Hogans huisstijl.

Social media

Binnen de ontworpen huisstijl zijn ook header en avatar mockups gemaakt voor oa een facebook pagina.

Mobiel

Hogan medewerkers konden binnen de huisstijl ook digitale wallpapers voor mobiel gebruik downloaden.

Website

De gebruikte huisstijl kleuren zijn uiteindelijk voor online gebruik omgezet naar fellere RGB waardes voor extra attentiewaarde.

Meer weten of ook een mooie nieuwe huisstijl?