JONGE MANTELZORG

Captain Zack verzorgde de huisstijl en website voor de verbinders en versterkers voor Jonge Mantelzorgers.

Basis van het logo

Captain Zack kreeg de opdracht om een nieuwe huisstijl te creëren voor JMZ. Zij realiseren initiatieven waarmee de ondersteuning van jonge mantelzorgers een flinke impuls krijgt.

De jonge mantelzorger omarmd en is hartverwarmend. Met deze kernwaarden is het typografisch beeldmerk ontstaan.

Kleurstelling

CPTZ creëerde een warm palet van kleuren met veel contrast. Als de kleuren op elkaar gebruikt worden in combinatie met typografie zal er altijd voldoende leescontrast zijn.

Beeldmerk varianten

Jonge mantelzorg heeft meerdere varianten van het logo zoals de diapositieve versie, die in het wit over gekleurde achtergronden geplaatst kan worden.

Folders

Jonge Mantelzorg maakt op campagne dagen altijd ruimte voor werving onder jongeren. CPTZ ontwierp handzame folders voor snel flyeren.

Posters

Captain Zack had voor de campagne #deeljezorg een kleurrijke vormgeving ontworpen die jonge mantelzorgers moesten aanspreken. Zij communiceren namelijk vaak kort en bondig, deze whatsapp stijlachtige berichten met bijbehorende emoji’s werden onderdeel van de stijl.

Social Media

De #deeljezorg campagne werd ook op de socials gevoerd. En CPTZ verzorgde de avatars + post afbeeldingen.

Campagne banners

Voor online en offline gebruikte werden diverse banners opgemaakt waarin de #deeljezorg onder de aandacht werd gebracht. De grote banieren werden ingezet op een Amerikaanse schoolbus waarin de campagne werd gevoerd op school locaties.

Eye Catchers

De Amerikaanse schoolbus zorgde voor veel bekijks, en was voorzien van de campagne panelen en luifel. Daarnaast werden in de bus discussies gevoerd en lezingen gehouden waar de #deeljezorg stijl weer terugkwam met grote posters.

Posters

In de Amerikaanse schoolbus zorgde de grote posters voor herkenning en doorstyling van de #deeljezorg campagne.

Boomerang kaarten

Tijdens de campagne dagen werden ook kaarten uitgedeeld die je naar een Jonge Mantelzorger kon sturen, of ‘zorg kon delen’ via het instagram account.

Meer weten of ook een eigen huisstijl?